O ile posiadamy swoją swoją stronę to najbardziej istotne jest dla nas, żeby w jaki sposób najwięcej osób ją odwiedzało. Jest to pewnego rodzaju wymiernik popularności naszej strony , a ponadto jeśli jest to sklep albo strona firmowa to w dużej mierze ten ruch ma możliwość wpływać na ilość nabywców naszej firmy, co na 100 procent przekłada się na zyski. Jednak skąd mamy mieć świadomość tego ile starannie osób odwiedza naszą stronę? Mając sklep internetowy możemy ujrzeć ilość zamówień, ale to także nie jest wystarczająca informacja. W internecie wspaniałym narzędziem i to dostępnym dla każdego jest z całkowitą czyli stu procentową pewnością google analytics. Jest to system, który zbiera ogromną ilość danych , a ponadto statystyk dotyczących naszej strony. Wystarczy jedynie się zarejestrować, adekwatnie wkleić kod śledzenia na naszą stronę internetową oraz poczekać aż zbierzemy wystarczającą ilość danych. Dzięki google analytics możemy ujrzeć ilu unikalnych użytkowników nas odwiedza, ilu jest nowych odwiedzających, a ilu powracających, skąd do nas przychodzą – czy z wyszukiwarki, czy z profili społecznościowych, czy poprzez jakieś linki umieszczone w sieci, czy po prostu wpisują adres naszej strony. Możemy również zobaczyć jakie strony odwiedzają , a dodatkowo w jaki sposób wiele czasu spędzili na naszej stronie, a także czy wykonali jakiś wyznaczony przez naszą firmę cel, na przykład. zapisanie się do newslettera czy zdarzenie do koszyka. Sposobności jest jeszcze wiele więcej, ale najważniejsze to wiedzieć co nam dają dane statystyki i w jaki sposób dzięki nim możemy ulepszać naszą stronę.
Więcej przydatnych informacji znajdziesz na optymalizacja konwersji.