Proces wytwarzania urządzenia jakim jest zwłaszcza duża waga kolejowa nie jest procesem ani łatwym ani również szybkim. Z jednej strony bowiem urządzenie tego rodzaju musi a przynajmniej powinno być w stanie wytrzymać wyjątkowo duży ciężar sięgający zdarza się, że wręcz do kilkudziesięciu ton. W zdecydowanej większości przypadków więc musi to być urządzenie należycie trwałe i cechujące się bardzo dobrymi parametrami. Tak samo rzecz się przedstawia z innego i bardzo podobnego rodzaju przedmiotem jakim jest waga samochodowa. Zarówno w jednym w jaki sposób i w drugim przypadku oba urządzenie wymagają dosyć dokładnego stworzenia i zastosowania w jaki sposób najlepszych materiałów. Materiałów które będą w stanie sprostać wszelakiego rodzaju zdarzeniom nieprzewidywalnym w trakcie rozpoczętego warzenia. Mając w znaczącej liczbie sytuacji bardzo dużą wartość obciążenia swojego wszystkie wagi. Muszą spełniać ściśle określone kryteria. Właściwie każde z nich musi także spełnić pewne mniej lub bardziej określone kryteria ułatwiające używanie z tego typu przedmiotów. Dlatego tez w większości wypadków pewien mniej lub bardziej konkretny stopień złożenia danego typu wagi stwarza, że są to zazwyczaj urządzenia nadzwyczaj kosztowne. Przy tym dochodzi w tym przypadku proces jakim jest legalizacja wag. Wyłącznie w ten sposób istnieje możliwość ponownego i sprawnego korzystania z wag znajdujących się w specjalnie wykreowanych w tym celu miejscach. Niełatwo bowiem sobie wyobrazić wykorzystywanie z owych przedmiotów w jakimś słabo albo niekompletnie przygotowanym miejscu.
Więcej: waga kolejowa.